Lokowanie produktów na blogu

IMG_20151009_102038

Po czym poznać popularnego blogera ? Po sposobie prezentacji wpisu sponsorowanego.

Od kilku lat śledzę różne blogi. Początkowo czytałam makelifeeasier oraz moją koleżankę. Jej blog już od dwóch lat nie istnieje, ale miała na swoim koncie kilka współprac. Za każdym razem kiedy otrzymała darmowy produkt do testów,skrupulatnie opisywała go i zamieszczała długą recenzję.

Kasia Tusk natomiast jest dla mnie mistrzynią w ukrywani wpisów sponsorowanych. W typowym dla siebie poście przemyca linki do swoich partnerów.

Od jakiegoś czasu jestem czytelniczką kilkunastu blogów. Niektóre odwiedzam regularnie, inne od czasu do czasu. Zauważyłam już jakiś czas temu, że im popularniejszy blog tym lepsza prezentacja wpisu sponsorowanego.

Mało poczytne blogi, które produkt otrzymują za darmo, wrzucają na swój blog recenzję produktu. Rozkładają produkt na czynniki pierwsze, opisują wygląd produktu, jego działanie, zapach. Nawet jedzenie jest pokazane z każdej strony.

Najpopularniejsi blogerzy robią to zwykle zupełnie inaczej. Reklama orzeszków ziemnych ? Żadne problem wystarczy pokazać co mamy w torebce, a tam oczywiście puszka orzeszków.

Różnicą prezentacji wpisu  jest też informacja dla czytelników, że dany post jest sponsorowany. Z mniej popularnego bloga już na wstępie dowiemy się, że dany produkt został podarowany do testów przez firmę X. Z bardziej poczytnego dowiemy się tego dopiero na końcu, drobnym druczkiem.

Który sposób reklamy bardziej do mnie przemawia ? Zdecydowanie ten drugi. Im subtelniejszy przekaz o wpisie sponsorowanym tym lepszy.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s