Pamiątki z podróży

IMG_20151009_101806

Uwielbiam przywozić pamiątki z podróży.  Elementem obowiązkowym każdej podróży jest przywiezienie magnesu na lodówkę i lokalnych wyrobów.  W tym roku podczas wakacji w Grecji trochę zaszaleliśmy i przywieźliśmy więcej pamiątek niż planowaliśmy.

IMG_20151009_101709

Z greckimi przyprawami miałam już wcześniej do czynienia. Rodzina i przyjaciele przywozili mi zwykle jako pamiątkę ze swej podróży grecką oliwę i przyprawy. W tym roku sama postanowiłam się zaopatrzyć w ten zestaw. Cena przyprawy to 2 euro.

IMG_20151009_101733

Typowe regionalne produkty. Ouzo to grecki alkohol z dodatkiem anyżu Soumada to wyrób regionalny z wyspy Nissyros z dodatkiem migdałów. Miesza się go z wodą w proporcjach 50 na 50. Niestety dla mnie nadal jest zbyt słodki i mdławy. Cena ok 5 euro.

IMG_20151009_101823

Zwykle nie kupuję tego typu pamiątek. Nie lubię figurek, bibelotów, które zagracają przestrzeń i zbierają kurz. Jednak kiedy ujrzałam te figury wiedziałam, że muszę je mieć. Już wiedziałam, że idealnie zaaranżują wystrój mojej komody. Cena za sztukę 8,50 euro.

IMG_20151009_102038

Typowe greckie kosmetyki. Mydło z oliwek za 2 euro oraz naturalny pumeks wydobywany na wyspie Nissyros za 0,50 euro.

IMG_20151009_101844

A tutaj moja kolekcja magnesów. Z Grecji przywiozłam magnes przedstawiający Hipocratesa i widok na wulkan na Nissyrosie. Cena za sztukę 1,5 euro.

Skomentuj

